fbpx

ALGEMENE VOORWAARDEN

Contactinformatie:

Versie 0.2
Deze pagina werd het laatst bijgewerkt op 26/11/2024.

ACS/Repair Corner, gevestigd te Eugeen Woutersstraat 38 b-c, 2220 Heist-op-den-Berg, België, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals toegelicht in deze privacy policy.

PERSOONSGEGEVENS VERWERKT DOOR ACS/REPAIR CORNER

ACS/Repair Corner verwerkt uw persoonlijke informatie omdat u gebruik maakt van onze diensten en / of omdat u deze zelf aan ons bezorgt. Hieronder kan u een overzicht van de type gegevens terugvinden die door ons worden verwerkt:

  • Naam en voornaam
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IP adres
  • Locatie data, gelimiteerd tot uw regio (zoals land) voor analytische doeleinden
  • Data betreffende uw surfgedrag op deze website
  • Internet browser en toestel type

SPECIALE EN/OF GEVOELIGE PERSOONSGEGEVENS

Onze website en / of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers jonger dan 16 jaar, tenzij ze toestemming hebben van hun ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is.

We raden ouders daarom aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om te voorkomen dat gegevens over kinderen worden verzameld zonder ouderlijke toestemming.

VERWERKINGSDOELEN VAN PERSOONSGEGEVENS

ACS/Repair Corner verwerkt uw gegevens met het oog op de volgende doeleinden:

  • Om u te kunnen bellen of e-mailen als dit nodig is om onze diensten te kunnen uitvoeren
  • ACS/Repair Corner analyseert uw gedrag op de website om de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten aan uw voorkeuren aan te passen.
  • ACS/Repair Corner volgt uw surfgedrag op verschillende websites waarmee wij onze producten en diensten afstemmen op uw behoeften.

AUTOMATISCHE BESLUITVORMING

ACS/Repair Corner neemt geen beslissingen op basis van geautomatiseerde besluitvorming over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor mensen. Dit gaat over beslissingen die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat er mensen bij betrokken zijn.

BEWAARTERMIJN VAN PERSOONSGEGEVENS

ACS/Repair Corner bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. We gebruiken de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonlijke gegevens:

  • Gegevens verstrekt via contactformulieren: deze gegevens worden voor een onbeperkte duur bewaard, omdat deze noodzakelijk zijn voor interne verantwoording van onze diensten en het mogelijk maken om onze diensten uit te voeren.
  • Gegevens verstrekt via cookies / voor analytische doeleinden: dergelijke gegevens worden op anonieme wijze verzameld en opgeslagen volgens de levensduur van de cookie. Analytische gegevens (zoals: Google Analytics) worden voor onbepaalde tijd bewaard, omdat ze worden gebruikt in statistische vergelijkingen / rapporten over verschillende periodes.

DELEN VAN GEGEVENS MET DERDEN

ACS/Repair Corner deelt uw persoonlijke gegevens alleen met Google Analytics en Statcounter. We sluiten een verwerkersovereenkomst met deze bedrijven om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.

RECHTEN M.B.T. UW GEGEVENS

  • U hebt het recht om uw persoonlijke gegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen.
  • Bovendien hebt u het recht om uw toestemming voor gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens door ACS/Repair Corner.
  • U hebt recht op gegevensportabiliteit. Dit betekent dat u ons een verzoek kunt indienen om de persoonlijke gegevens die we over u bewaren in een computerbestand naar u of een andere door u genoemde organisatie te sturen.
  • U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdracht van uw persoonlijke gegevens of een verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens sturen naar sales@acs-online.be. * Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak uw pasfoto, MRZ (machineleesbare zone, de strook met nummers onderaan het paspoort) en paspoortnummer zwart in deze kopie. Dit om uw privacy te beschermen. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek en kunnen u doorverwijzen naar onze websitebouwer.
  • ACS/Repair Corner wil er ook op wijzen dat u de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit voor gegevensbescherming. Dit is mogelijk via de volgende link: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/

HOE BEVEILIGEN WE UW GEGEVENS?

ACS/Repair Corner neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijzigingen te voorkomen. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op via sales@acs-online.be.

COOKIE POLICY VOOR ACS/REPAIR CORNER

Wat zijn Cookies?

Zoals gebruikelijk is bij bijna alle professionele websites, maakt deze site gebruik van cookies. Cookies zijn kleine bestanden die naar uw computer worden gedownload om uw online surfervaring te verbeteren. Deze pagina beschrijft welke informatie ze verzamelen, hoe we deze gebruiken en waarom we deze cookies soms moeten opslaan. We zullen ook delen hoe u kunt voorkomen dat deze cookies worden opgeslagen. Dit kan echter bepaalde elementen van de sitefunctionaliteit downgraden of ‘breken’.

Zie het Wikipedia-artikel over voor meer algemene informatie over cookies HTTP Cookies.

Hoe worden cookies gebruikt?

We gebruiken cookies om verschillende redenen die hieronder worden beschreven. Helaas zijn er in de meeste gevallen geen industrie standaard opties voor het uitschakelen van cookies zonder de functionaliteit en functies die ze aan deze website toevoegen volledig uit te schakelen. Het wordt aanbevolen om alle cookies achter te laten als u niet zeker weet of u ze nodig hebt of niet, voor het geval ze worden gebruikt om een dienst te leveren die u gebruikt.

Cookies uitschakelen

U kunt het instellen van cookies voorkomen door de instellingen van uw browser aan te passen (raadpleeg de Help-functie van uw browser voor meer informatie hierover). Houd er rekening mee dat het uitschakelen van cookies invloed heeft op de functionaliteit van deze en vele andere websites die u bezoekt. Als u cookies uitschakelt, worden meestal bepaalde functies en functies van deze site uitgeschakeld. Daarom wordt aanbevolen om cookies niet uit te schakelen.

De Cookies die we gebruiken

  • Cookies in formulieren: wanneer u gegevens indient via een formulier, zoals die op contactpagina’s, kunnen cookies worden ingesteld om uw gebruikersgegevens te onthouden voor toekomstige correspondentie.

Third Party Cookies

In sommige speciale gevallen gebruiken we ook cookies van vertrouwde derde partijen. In het volgende gedeelte wordt beschreven welke cookies van derden u via deze site kunt tegenkomen.

  • Deze site maakt gebruik van Google Analytics, een van de meest voorkomende en vertrouwde analyseoplossingen op het web die ons helpt te begrijpen hoe u de site gebruikt en hoe we uw ervaring kunnen verbeteren. Deze cookies kunnen dingen bijhouden, zoals de tijd die op de site is doorgebracht en de pagina’s die u bezoekt.
  • Analyses van derden worden gebruikt om het gebruik van deze site te volgen en te meten, zodat we aantrekkelijke inhoud kunnen blijven produceren. Deze cookies kunnen dingen bijhouden, zoals de tijd die op de site is doorgebracht en de pagina’s die u bezoekt.

Meer Informatie

Hopelijk heeft dit cookiebeleid dingen voor u opgehelderd. Zoals eerder vermeld: het is meestal veiliger om cookies ingeschakeld te laten voor het geval het wel interageert met een van de functies die u op onze site gebruikt.

DISCLAIMER VOOR ACS/REPAIR CORNER

Als u vragen heeft of meer informatie over onze disclaimer nodig heeft, neem dan contact met ons op via sales@acs-online.be.

Algemeen

Alle informatie op deze website – https://acs.online.be/ – is ter goeder trouw gepubliceerd en is uitsluitend bedoeld ter informatie. ACS/Repair Corner biedt geen absolute garanties met betrekking tot de volledigheid, betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van de gegevens vermeld op haar website. Elke actie die u als bezoeker onderneemt op basis van de informatie op deze website wordt beschouwd als een actie op eigen risico. Prijzen en producten op de website van ACS/Repair Corner kunnen verschillen van de werkelijkheid. ACS/Repair Corner kan niet aansprakelijk worden gesteld voor mogelijke verliezen en / of schade in verband met het gebruik van onze website.

Links naar externe websites

U kunt via onze website andere websites bezoeken door hyperlinks naar externe websites te volgen. Hoewel ACS/Repair Corner ernaar streeft haar website uitsluitend van kwalitatieve links te voorzien, hebben wij geen controle over de (aard van de) inhoud van deze websites. Links naar externe websites kunnen niet worden beschouwd als een aanbeveling voor de inhoud van deze websites. De eigenaar (s) en / of inhoud van deze websites kunnen onaangekondigd veranderen voordat ACS/Repair Corner de mogelijkheid heeft om de relevante (slechte) link te verwijderen.

Houd er rekening mee dat zodra u de website van ACS/Repair Corner verlaat, andere websites hun eigen privacybeleid en -voorwaarden hebben. ACS/Repair Corner heeft hier geen controle over. Het wordt aanbevolen om de algemene voorwaarden en het privacybeleid van dergelijke sites te bekijken voordat u een overeenkomst sluit of informatie beschikbaar stelt.

Toestemming

Door onze website te gebruiken, geeft u aan deze disclaimer te hebben gelezen en aanvaard.

Wijzigingen

Als de inhoud van deze disclaimer verandert, wordt de toegevoegde informatie hier gepubliceerd.

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN

  1. Algemene bepalingen

 

1.1. Op elke offerte / bestelling, levering  en op de overeenkomst zijn deze algemene verkoopsvoorwaarden exclusief en met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant van toepassing, zelfs indien ze in strijd zijn met de voorwaarden van de klant, behoudens schriftelijk overeengekomen afwijkingen die in geen enkel geval door de klant geïnterpreteerd kunnen worden als een algemene afwijking van de onderhavige voorwaarden van toepassing op de vroegere en/of toekomstige commerciële relaties tussen partijen. Het akkoord van Repair Corner / ACS kan in geen geval worden afgeleid uit de omstandigheid dat Repair Corner / ACS de overeenkomst gesloten zou hebben zonder te protesteren tegen de voorwaarden of gelijkaardige bepalingen van de klant.

1.2. Elke klant wordt door het aanvaarden van de offerte en/of het plaatsen van een bestelling onweerlegbaar geacht deze algemene verkoopsvoorwaarden te kennen en zonder voorbehoud te accepteren. De nietigheid / niet-afdwingbaarheid van een bepaling vervat in één van de artikelen van deze voorwaarden/ de overeenkomst zal op geen enkele wijze het afdwingbare karakter van de andere bepalingen aantasten en de betrokken bepaling zal vervangen worden – door de partijen of door de gevatte rechter – door een geldige / afdwingbare bepaling die de intentie van de partijen zo dicht mogelijk benadert. Indien één van de bepalingen van de overeenkomst de wettelijke bepalingen inzake duur, grondgebied of voorwerp of enige andere wettelijke beperkingen te boven zou gaan, dan zal deze bepaling niet nietig zijn, maar worden partijen geacht een bepaling te zijn overeengekomen in overeenstemming met de maxima toegelaten door het toepasselijk recht en zal de betrokken bepaling van de overeenkomst die deze beperkingen te boven gaat dienovereenkomstig en automatisch worden aangepast teneinde deze afdwingbaar en geldig te maken en zal deze in gewijzigde vorm worden toegepast.

1.3. In geval van tegenstelling tussen de bepalingen van een uitdrukkelijk aanvaarde offerte/bestelling/herstelbon en deze van de huidige algemene voorwaarden, zullen de bepalingen van de algemene voorwaarden voorrang hebben.

1.4. Indien de klant na het einde van de overeenkomst, om welke reden ook, opnieuw goederen/werken/diensten afneemt bij Repair Corner / ACS, zijn de onderhavige algemene voorwaarden automatisch op deze nieuwe overeenkomst van toepassing.

 

  1. Bestellingen, sluiten en uitvoering van de overeenkomst

 

2.1. Foto’s, catalogi, of andere door Repair Corner / ACS geleverde publiciteitsdocumenten hebben geen enkele contractuele waarde. De offertes blijven één maand geldig.

2.2. De overeenkomst wordt geacht te zijn afgesloten vanaf het ogenblik dat de klant de  offerte/bestelbon/herstelbon uitdrukkelijk aanvaard heeft.

2.3. Hetgeen niet uitdrukkelijk in de offerte is opgenomen en waarvan de klant om uitvoering verzoekt, wordt als meerwerk beschouwd. Voor wat betreft meerwerken tot en met 100 euro excl. BTW aanvaardt de klant de prijsaanpassing ingevolge meerwerk volgens de berekening van Repair Corner / ACS. Voor wat betreft meerwerken hoger dan 100 euro excl. BTW zal Repair Corner / ACS een bijkomende offerte opstellen. Overige wijzigingen aan de overeenkomst dienen schriftelijk te gebeuren en zullen steeds onderworpen zijn aan de voorafgaande en uitdrukkelijke goedkeuring van Repair Corner / ACS.

2.4. Repair Corner / ACS levert haar prestaties conform de criteria van de middelenverbintenis en geeft geen enkele garantie voor bepaalde resultaten. Deelleveringen zijn toegelaten.

2.5. Bij het plaatsen van elektronica in het voertuig die een satelliet verbinding maakt zoals een navigatiesysteem, een alarm, enz. geeft de klant Repair Corner / ACS uitdrukkelijk toestemming een testrit te maken met het voertuig.

2.6. De klant erkent, zo hij een bestelling van goederen/werken/diensten overmaakt en/of een offerte/bestelbon/herstelbon hiervan ondertekent, dat hij voldoende en correct werd ingelicht door Repair Corner / ACS aangaande alle belangrijke elementen van de goederen/werken/diensten en dat hij hiervan goede kennis heeft.

2.7. De klant verbindt zich ertoe aan Repair Corner / ACS op doeltreffende wijze en op eigen kosten en risico alle informatie en bijstand te verschaffen die redelijkerwijze vereist / nuttig is  voor de levering van de goederen/werken/diensten op normale wijze.

2.8. De klant waarborgt dat hij beschikt over alle rechten, titels en vergunningen / toelatingen vereist teneinde Repair Corner / ACS  toe te laten de goederen/werken/diensten te leveren en waarover de klant zich alleszins zelf zal dienen te informeren. Alle kosten verbonden aan de eigen verplichtingen van de klant zijn ten zijnen laste.

2.9. Wanneer de uitvoering wordt opgeschort of onderbroken door omstandigheden te wijten aan de klant of zijn aangestelden, bepaalt Repair Corner / ACS zelf wanneer zij de werken opnieuw kan aanvatten, zonder dat hiervoor enige vergoeding wegens vertraging verschuldigd is.

2.10. Zonder gehouden te zijn tot enige schadevergoeding, kan Repair Corner / ACS oordelen dat een bepaalde levering geen doorgang kan vinden wegens externe factoren waarop Repair Corner / ACS geen vat heeft en / of wegens slechte / gebrekkige informatie door de klant en / of een andere wanprestatie van de klant. De klant is dan gehouden tot betaling van de reeds geleverde goederen/werken/diensten.

  1. Leveringen / Overmacht

 

3.1. Repair Corner / ACS zal zich zoveel mogelijk houden aan overeengekomen termijnen of, bij gebreke hieraan, goederen/werken/diensten zo spoedig mogelijk leveren na ontvangst van de bestelling, doch overschrijding van de overeengekomen termijn of late levering geeft de klant geen recht om de ontbinding en/of schadevergoeding te vorderen aangezien geen enkele termijn Repair Corner / ACS bindt.

3.2. I.g.v. verzending kiest Repair Corner / ACS of zij dit zelf uitvoert dan wel beroep doet op een derde transporteur. In dit laatste geval heeft zij het recht de transportovereenkomst af te sluiten in naam en voor rekening van de klant. De goederen worden steeds voor rekening -en op kosten van de klant verstuurd, wat ook de wijze van verzending is. Alle kosten verbonden aan verzending (o.m.: verpakking, verzekering, …) zijn tevens ten laste van de klant.

3.3. In geval van overmacht of van een voorval dat voor Repair Corner / ACS redelijkerwijze een beletsel uitmaakt voor de uitvoering van haar verbintenissen en dat niet aan haar toerekenbaar is, behoudt Repair Corner / ACS zich, zelfs na ingebrekestelling,  respectievelijk het recht voor de leverings- / uitvoeringstermijn te verlengen of de overeenkomst met onmiddellijk effect, van rechtswege en zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst, te beëindigen bij schriftelijke kennisgeving aan de klant, zonder dat zij de onvoorzienbaarheid en onvermijdbaarheid van deze situatie dient te bewijzen en zonder tot schadevergoeding gehouden te zijn. Onder overmacht wordt o.m. verstaan brand, watersnood, slechte weersomstandigheden, oorlog, oproer, staking, blokkade, gedwongen sluiting van de onderneming, ziekte, pandemie, epidemie, ongevallen, een probleem van interne organisatie van de onderneming, in- of uitvoerverbod, transportmoeilijkheden, vertraagde toevoer/gebrek aan toevoer van leveranciers, en dit alles zowel bij Repair Corner / ACS als bij de leveranciers of onderaannemers of andere betrokken derden alsook wanprestaties bij voormelde derden.

 

  1. Einde van de overeenkomst

 

4.1. Ingeval van verkoop (al dan niet met installatie door Repair Corner / ACS van de koopwaar) is iedere aanvaarde bestelling onherroepelijk, ongeacht of er al dan niet een voorschot werd gevraagd en/of betaald.

4.2. Ingeval van huur van werken en/of diensten heeft de klant het recht de overeenkomst eenzijdig te verbreken mits vergoeding van Repair Corner / ACS voor de reeds geleverde goederen / uitgevoerde werken alsook van een forfaitaire en onherleidbare vergoeding ten belope van 35% (excl. BTW) van het nog niet geleverde gedeelte, als verplichte tegenprestatie voor de uitoefening van dit eenzijdig verbrekingsrecht.

In geval van ontbinding van de overeenkomst ten laste van de klant is Repair Corner / ACS gerechtigd tot betaling van de reeds geleverde goederen / uitgevoerde werken alsook van een forfaitaire en onherleidbare vergoeding ten belope van 35% (excl. BTW) van het nog niet geleverde gedeelte, dit onder voorbehoud van het recht van Repair Corner / ACS op een grotere (schade)vergoeding ofwel (i) op grond van een andere bepaling van deze algemene voorwaarden of (ii) indien zij meer schade kan aantonen.

4.3. Repair Corner / ACS behoudt zich het recht voor om, zonder voorafgaande ingebrekestelling, alle leveringen op te schorten alsook om de overeenkomst met onmiddellijk effect, van rechtswege en zonder voorafgaandelijk rechterlijke tussenkomst noch voorafgaande ingebrekestelling te beëindigen voor wat betreft het nog niet uitgevoerde gedeelte, bij schriftelijke kennisgeving aan de klant, bij niet- betaling op de vervaldag van een factuur of in geval de klant een andere contractuele wanprestatie heeft begaan en deze niet heeft rechtgezet binnen de vijftien (15) kalenderdagen na hiertoe per aangetekend schrijven in gebreke te zijn gesteld alsook in geval van  faillissement, de gedeeltelijke of totale stopzetting van de activiteit, de vereffening of insolvabiliteit van de klant of bij om het even welke wijziging in de juridische toestand van de klant en overlijden van de klant.

4.4. In geval de overeenkomst, om welke reden ook, een einde neemt, worden alle nog niet vervallen facturen van rechtswege en automatisch onmiddellijk opeisbaar.

  1. Prijzen en betaling

 

5.1. De prijzen zijn steeds exclusief de fiscale lasten die ten laste zijn van de klant.

5.2. De opgegeven prijzen zijn vastgesteld op basis van de op dat ogenblik geldende kosten van lonen, energie, materialen, grondstoffen, verzekeringen, transportkosten, overheidsmaatregelen, belastingen of andere heffingen enz.  Repair Corner / ACS behoudt zich het recht voor de prijs ten belope van maximum 80% van de totale prijs, te wijzigen, zelfs indien de overeenkomst reeds in uitvoering is (bv. tussen bestelling en levering), ingevolge een fluctuatie van één van voormelde elementen of elke andere maatregel buiten de wil van Repair Corner / ACS hetgeen partijen allen als een geldige reden beschouwen. Ingevolge de prijsstijging van een element dat tot de vaststelling van haar prijs bijdraagt, zoals lonen, energie, materialen, grondstoffen, verzekeringen, transportkosten, overheidsmaatregelen, belastingen of andere heffingen, heeft Repair Corner / ACS dus het recht, ten belope van maximum 80% van de totale prijs, dat gedeelte van de prijs dat de gestegen kostprijsfactor vertegenwoordigt, te verhogen ten belope van voormelde stijging.

5.3. In geval van enige verandering in omstandigheden die zich buiten de redelijke controle van Repair Corner / ACS tijdens de duur van de overeenkomst voordoen zonder dat Repair Corner / ACS de onvoorzienbaarheid dient aan te tonen en die het economische evenwicht van de overeenkomst verstoort, ofwel omdat de kost van de uitvoering voor Repair Corner / ACS is verhoogd ofwel omdat de waarde van de uitvoering voor Repair Corner / ACS is gedaald, heeft Repair Corner / ACS in ieder geval en in afwijking van artikel 5.74 BW het recht de prijs in die mate te verhogen dat het economisch evenwicht wordt hersteld.

5.4. De prijzen zijn niet bindend voor bijkomende bestellingen en bij samengestelde prijsopgaven bestaat er in hoofde van Repair Corner / ACS geen verplichting tot levering van een gedeelte tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs.

5.5. Wanneer de klant bij Repair Corner / ACS goederen/werken/diensten bestelt, dan zal deze klant hiervoor aan Repair Corner / ACS de vergoeding verschuldigd zijn, en dit ongeacht of de klant een eventuele derde (bv. (ver)huurder, verzekering) kan aanspreken voor de kosten van de te leveren goederen/werken/diensten.

5.6. Al de facturen van ACS / Repair Corner zijn betaalbaar aan het adres van ACS / Repair Corner, contant en zonder korting tenzij anders vermeld op de factuur. Indien de klant een consument is, zal ACS / Repair Corner de klant voor elke op de vervaldag niet betaalde factuur een kosteloze betalingsherinnering sturen om het verschuldigde bedrag te voldoen binnen de veertien (14) kalenderdagen. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling binnen die termijn, wordt het verschuldigde bedrag verhoogd met een verwijlinterest berekend tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht (8) procentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties te rekenen vanaf de kalenderdag die volgt op de dag waarop de herinnering aan de klant werd verzonden, alsook met een forfaitaire vergoeding van:

  • 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
  • 30 euro vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
  • 65 euro vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.

Dit betreft de kosten van minnelijke invordering en laat onverminderd het recht op vergoeding van de kosten van gerechtelijke invordering zoals gerechtskosten (waaronder de toepasselijke rechtsplegingsvergoeding) en uitvoeringskosten. In geval van niet tijdige betaling vervalt een eventueel toegestane korting.

Indien de klant geen consument is, wordt elke op de vervaldag niet betaalde factuur van rechtswege en zonder voorafgaande aanmaning of ingebrekestelling, verhoogd met een verwijlintrest van 12% per jaar alsook met een schadebeding van 15%, met een minimum van 50 Euro. Dit  onverminderd het recht op vergoeding van de kosten van gerechtelijke invordering zoals gerechtskosten (waaronder de toepasselijke rechtsplegingsvergoeding) en uitvoeringskosten. In geval van niet tijdige betaling vervalt een eventueel toegestane korting. Inningskosten zijn in dit schadebeding niet inbegrepen en worden apart aangerekend aan de klant.

5.7. Repair Corner / ACS behoudt zich het recht voor om  de levering afhankelijk te stellen van de betaling van de volledige prijs of van een voorschot.

5.8. Alle facturen worden geacht aanvaard te zijn wanneer zij niet binnen de acht (8) kalenderdagen na factuurdatum door de klant bij aangetekend schrijven worden betwist.

5.9. In geen geval kunnen betalingen worden opgeschort, noch op enigerlei wijze gecompenseerd worden zonder schriftelijke en voorafgaande instemming van Repair Corner / ACS.

  1. Eigendomsvoorbehoud / Overdracht van risico

 

6.1. Tot aan de volledige betaling door de klant van alle bedragen door hem verschuldigd uit hoofde van de overeenkomst blijven de goederen eigendom van Repair Corner / ACS, zelfs indien de goederen reeds bewerkt / verwerkt werden, en bij niet of onvolledige betaling, kunnen de niet betaalde goederen op elk moment worden teruggehaald zonder de toestemming van de klant. Eens de goederen geleverd of geplaatst zijn of vanaf de kennisgeving aan de klant dat hij de goederen mag ophalen, draagt de koper alle risico’s waaronder alle verlies-, diefstal-, vernielings -en beschadigingsrisico’s. De bewaring van de goederen in afwachting van ophaling door de klant geschiedt in dat laatste geval op risico van de klant.

 

  1. Klachten / Aansprakelijkheid

 

7.1. De klant is gehouden de goederen/werken/diensten bij de levering onmiddellijk te controleren op hun conformiteit en dient elke klacht  op straffe van onontvankelijkheid, ten laatste binnen de 8 werkdagen na de levering, per schriftelijk aan Repair Corner / ACS  mee te delen. Het in gebreke blijven van de klant om binnen voormelde termijn een klacht aan Repair Corner / ACS mee te delen, geldt als een onvoorwaardelijke aanvaarding van de geleverde goederen/werken/diensten. De ingebruikname van de geleverde goederen/werken/diensten, en dit zelfs in geval de klant zijn gebeurlijke klacht conform dit artikel heeft meegedeeld, geldt tevens als een onvoorwaardelijke aanvaarding van de goederen/werken/diensten.

7.2. Het meedelen van een klacht of het weigeren of terugsturen van bestelde goederen/werken/diensten schort echter de verplichting van de klant om de factuur te betalen niet op.

7.3. Indien de klant een consument is en de overeenkomst een koopovereenkomst betreft, geniet de klant de waarborgen inzake garantie die ter bescherming van hem zijn opgenomen in de artikelen 1649bis tot 1649octies Oud BW. Repair Corner / ACS heeft als verkoper m.a.w. de verplichting een goed te leveren dat beantwoordt aan de overeenkomst. Als het goed binnen de 2 jaar na de levering (of 1 jaar indien het gaat om een tweedehandsgoed) een gebrek aan overeenstemming vertoont, heeft de klant onder meer het recht om:

In de eerste plaats de kosteloze herstelling of zo nodig vervanging van het goed te vorderen.

Zijn deze remedies niet mogelijk, kunnen ze niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de consument worden verricht of brengen ze onevenredige kosten met zich mee, dan kan de klant het goed behouden en een deel van de prijs terugvorderen of – indien het gebrek niet van geringe betekenis is – de koopovereenkomst laten ontbinden.

Op straffe van onontvankelijkheid dient de klant Repair Corner / ACS binnen de 2 maanden na de ontdekking van het gebrek per aangetekend schrijven in kennis te stellen. Iedere rechtsvordering dient door de klant, op straffe van onontvankelijkheid binnen 1 jaar na de ontdekking van het gebrek te worden ingesteld.

Indien de klant een consument is en de overeenkomst een huur van werk en/of diensten betreft, waarborgt Repair Corner / ACS verborgen gebreken aan de door haar geleverde werken en/of diensten die zich manifesteren gedurende de 3 jaar vanaf de levering voor zover de klant, op straffe van onontvankelijkheid, binnen 1 maand na de vaststelling ervan het gebrek per aangetekend schrijven meldt en nalaat de werken en/of diensten te (laten) manipuleren.

7.4. Indien de klant geen consument is, waarborgt Repair Corner / ACS de verborgen gebreken aan de door haar geleverde goederen, werken en/of diensten die zich manifesteren gedurende 3 maanden vanaf de levering of de datum waarop de onvolkomenheden gemeld overeenkomstig artikel 7.1, werden hersteld en opgeleverd, voor zover de klant, op straffe van onontvankelijkheid, binnen de maand na de vaststelling ervan het gebrek per aangetekend schrijven meldt en nalaat de goederen te (laten) manipuleren.

7.5. Elke rechtsvordering uit hoofde van gebreken is echter in ieder geval slechts ontvankelijk mits ze ingesteld wordt binnen de termijn van 3 maanden na de dag dat de klant kennis kreeg / kon krijgen van het gebrek behoudens uitdrukkelijke andersluidende bepaling in dit artikel 7.  

7.6. Indien een klacht door Repair Corner / ACS gegrond wordt bevonden, zal zij, zonder tot enige verdere schadevergoeding gehouden te zijn, ofwel de goederen/werken/diensten terugnemen / herstellen / vervangen en/of overgaan tot teruggave of gedeeltelijke teruggave van de prijs ontvangen voor het niet-conforme gedeelte van de opdracht.

7.7. Een reactie vanwege Repair Corner / ACS op een laattijdige klacht doet aan de overige bepalingen van artikel 7  geen afbreuk en geschiedt steeds onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.

7.8. Met uitzondering van hetgeen is omschreven in de artikelen 7.1 t.e.m. 7.7, is Repair Corner / ACS niet aansprakelijk voor (verborgen) gebreken en is slechts gehouden tot welke schadevergoeding dan ook, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van door haar geleverde diensten, behalve in geval bedrog, grove nalatigheid en / of grove fouten, onder voorbehoud van hetgeen bepaald is in dit artikel 7.

7.9. Indien de aansprakelijkheid (zowel wat betreft haar precontractuele-, buitencontractuele –of contractuele aansprakelijkheid) van Repair Corner / ACS zou weerhouden worden, zal deze  in ieder geval beperkt zijn tot het dekken van de directe schade  met als maximum:

– Voor wat betreft verzekerde schade: het bedrag door de verzekeraar van Repair Corner / ACS uitbetaald voor het betrokken schadegeval.

– Voor wat betreft niet verzekerde schade: 30% van de prijs (excl. BTW) van de goederen/werken/diensten voor dewelke voormelde aansprakelijkheid zou weerhouden worden. Repair Corner / ACS’s aansprakelijkheid voor enige vorm van indirecte schade zoals zuiver financiële schade, winstderving, verlies van opportuniteiten of klanten, verlies van werkuren m.b.t. goederen/werken/diensten voor dewelke Repair Corner / ACS’ aansprakelijkheid wordt weerhouden, schade uit hoofde van vorderingen door derden, schade uit hoofde van verstoorde planning enz. is uitgesloten.

7.10. Repair Corner / ACS is niet aansprakelijk voor door de fabrikant aangebrachte kleine verschillen inzake constructie, maten, kleur en design t.a.v. datgene in de offerte / overeenkomst bepaald, tenzij uit de offerte/overeenkomst uitdrukkelijk zou blijken dat de constructie, de maten, de kleur of het design voor de klant een wezenlijk bestanddeel van de overeenkomst uitmaken. Repair Corner / ACS mag gebruik maken van door de fabrikant gewijzigde goederen of andere goederen in afwijking van deze vermeld op de offerte / overeenkomst voor zover ze gelijkwaardig zijn aan deze vermeld in de offerte / overeenkomst. Worden niet beschouwd als gebrek in de conformiteit,  als een zichtbaar of verborgen gebrek: lichte verschillen in de kleur of in de afmetingen van de goederen, voor zover deze vanuit technisch oogpunt niet te voorkomen zijn, algemeen aanvaard zijn of eigen zijn aan de gebruikte materialen.

7.11. Niettegenstaande de overige bepalingen van de overeenkomst kan Repair Corner / ACS niet aansprakelijk gesteld worden, noch voorziet de eventuele waarborg een dekking voor schade ten gevolge van:

een bepaalde verwerking / bewerking / aanwending van het geleverde, opgelegd door de klant in weerwil van het schriftelijk en met redenen omkleed voorbehoud van Repair Corner / ACS en/of gebeurd met elementen die niet door Repair Corner / ACS  werden geleverd en/of gedaan door andere dan Repair Corner / ACS waaronder door de klant zelf;

– abnormaal / verkeerd gebruik, onregelmatig onderhoud, fout van de klant of een derde, slijtage of externe invloeden, …

7.12. Repair Corner / ACS is niet aansprakelijk voor (i) schade veroorzaakt aan voertuigen tijdens hun aanwezigheid op onze terreinen, (ii) het verdwijnen van voorwerpen uit voormelde voertuigen, (iii) schade ten gevolge van diefstal van voormelde voertuigen, dit alles tenzij (i) en/of (ii) en/of (iii) te wijten is aan het opzet van Repair Corner / ACS. Repair Corner / ACS is niet aansprakelijk voor schade  aan / diefstal van voertuigen, door ACS op verzoek van de klant op de openbare weg geplaatst.

7.13. De klant zal Repair Corner / ACS en haar vertegenwoordigers, aangestelden, of enige derde waarop zij beroep doet, vrijwaren en schadeloosstellen voor elk verhaal, op contractuele basis of buitencontractuele basis, in het kader van de uitvoering van de overeenkomst tussen klant en Repair Corner / ACS, van enige andere derde, behoudens in geval er door Repair Corner / ACS werd gehandeld met het oogmerk te schaden.

7.14. Het is Repair Corner / ACS  te allen tijde toegelaten een hogere schade aan te tonen en te vorderen boven de forfaitaire vergoedingen in huidige voorwaarden.

  1. Persoonsgegevens

De persoonsgegevens van de klant of zijn aangestelden of  mandatarissen worden door Repair Corner / ACS verwerkt met als doeleinde klantenbeheer en boekhouding met als rechtsgrond de uitvoering van de overeenkomst en om aan alle wettelijke of reglementaire bepalingen waaraan wij onderworpen zijn te kunnen voldoen. Elke betrokkene heeft het recht op inzage-, verbetering-,  beperking van de verwerking van zijn persoonsgegevens en het recht op intrekking van toestemming en wissing van zijn persoonsgegevens  (voor zover deze de rechtsgrond voor de verwerking vormt), zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan. Elke betrokkene heeft tevens het recht om binnen de grenzen van artikel 17 GDPR om de wissing van zijn persoonsgegevens te verzoeken, het recht op bezwaar tegen de verwerking binnen de grenzen van artikel 21 GDPR en om klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, gevestigd te 1000 Brussel, Drukpersstraat 35. Elke betrokkene kan zijn verzoek tot uitoefening van zijn rechten richten tot Repair Corner / ACS per e-mail via (sales@acs-online.be) mits bijvoeging van een kopie van zijn identiteitskaart.

  1. Diversen

 

9.1. Die bepalingen waarvan uitdrukkelijk vermeld is dat ze de duur van de overeenkomst overleven, om welke reden ook, alsook die bepalingen die bedoeld zijn om de  duur van de overeenkomst te overleven waaronder, zonder beperking, artikel 7 (Klachten en Aansprakelijkheid), blijven van kracht na het einde van de overeenkomst, voor zolang als nodig voor hun doeleinde.

9.2. Ingeval van enig geschil is het Belgisch recht met uitsluiting van het Weens Koopverdrag uitsluitend van toepassing en zijn de rechtbanken van het  arrondissement Antwerpen, Afdeling Mechelen, in voorkomend geval de Vrederechter van het kanton Mechelen, uitsluitend bevoegd.

Cadeau_koopmaandag

Bericht van ACS, TElenet, Base & Repair Center team

Wij zijn Extra open!Koopmaandag 23 dec 2024.

Beste klanten, Op maandag 23 december 2024 zijn wij in al onze vestigingen doorlopend open.
Tot snel!